Nem Objektív Tájékoztatás

Csúsztatás itt: szerk.ugar@gmail.com

Ez van most

Budapest légszennyezettsége

Igényes Humor

Hyperlátogatottság

Friss topikok

Licenc

Creative Commons Licenc

Zsidó-e vagy? - avagy mi a fene nagy antiszemitizmus oka

2008.06.18. 12:06 kovács andrás \"totya\"

 A tegnapi halálbüntetéses poszt kommentjei közt megindult zsidózás/ellenzsidózás (ami már csak azért is fura, mert sehogy sem jött a témához, és ez némileg felbőszített a maga primitívségével) arra indított, hogy a magam módján megpróbáljam feltárni az antiszemitizmus (világnap nemrégen, itt az Ugaron is megemlékeztünk róla) gyökereit. Lássuk csak!

 Már az ókorban is jelentős ellenszenv uralkodott a semita és arámi törzsekkel szemben (vigyázat, ők még nem zsidók!), méghozzá azért mert kereskedelemmel foglalkoztak, még pontosabban erőszakos árucserére kényszerítették az Arab-félsziget ill. Kis-Ázsia népeit. Később a zsidókat Egyiptomban kezdték el utálni, aminek az lehetett az oka, hogy minden kényszer nélkül is ők voltak a legjobb kereskedők. Éppen ezen történelmi beágyazottság okán a nemzsidók általában kétféle érzelmet táplálnak a népcsoport irányába: vagy gyűlölik, vagy (és most jól figyeljenek) sajnálják őket. Nézzük az elsőt!

 Az antiszemiták legfőbb érve általában az, hogy "a zsidók uralják a világot" (nota bene: a zsidó tőke, ha már nagyon pontosan akarunk idézni). És ha még így is lenne, azt mindenestre el kell ismerni, hogy ez nem valamiféle világuralmi cionista konspiráció eredménye lehetne, hanem a zsidó mentalitásból fakad. A zsidóknak nemhogy az egész világ uralma, de még saját államuk sem volt hosszú-hosszú évszázadokon keresztül, valahogy mégis összetartottak. A mellüket verő hungarománok és kurucok az "indul a vonat Auschwitzba!" kezdetű örökzöld helyett inkább tanulhatnának némi összetartást és jómodort a zsidóktól, mert elárulom, ebből a kettőből a magyaroknak egy fikarcnyi sincs, akármennyire is büszkék vagyunk szittyaságunkra, nem is beszélve alkalmazkodási készségünkről. Azt meg azért mégsem gondolhatjuk, hogy eme nagy vélt összeesküvés részeként e nép direkte módon deportáltatta magát különböző helyekre az évek során, csak azért hogy ott megtelepedjen, és tovább növelje "birodalmát"! Kétszáz év múlva  a gój motorosokon fog mosolyogni a világ, ahogy ma azt nem értjük, hogy gondolhatták komolyan régen a kútmérgezés vádját, vagy a szűz lányok vérének szívását (ld. vérvád)!  

 Lássuk az ellenzéket (a.k.a. sajnálkozók)! Bár egyes történelmi tények arra sarkallnak bennünket, hogy éjjel-nappal antiszemitizmust sejtsünk minden mögött, az igazán értelmes ember belátja, hogy ettől a világ tapodtat sem mozdul se előre, se hátra. No de, miért is tartanánk a zsidókat szerencsétlennek és sajnálatra méltónak? Megannyi, az antiszemiták érveihez hasonlóan komoly érv juthat eszünkbe:

ad 1: tizenkét törzs + egy vezér=tizenhárom, az meg azért mégiscsak egy szerencsétlen szám

ad 2: a leghíresebb királyuk úgy került a trónra, hogy fejbevágott kővel egy úriembert, akiről rejtélyes módon később elneveztek egy galvánelemet

ad 3: a hagyomány megköveteli a férfiaktól, hogy körülmetéltek legyenek, ami azért mégiscsak egy fájdalmas eljárás

ad 4: hasonló okból nem ehetnek disznót, ami meg disznóság, bár azt hiszem, a sertések ezúttal örömmel viseltetnek, ami a negatív diszkriminációt illeti

ad 5: saját állam helyett szerte-széjjel kellett élniük a világban, úgynevezett diaszpórákban.

 Hát persze! Fenét kell sajnálni a zsidókat, ahogy gyűlölni sem kell őket, ők egy tehetséges és munkabíró nép, akiknek nem büdös például a tanulás, ellentétben nagymúltú nemeseink nagy részével, akik aztán csak kapkodták a fejüket, amikor 100-130 évvel ezelőtt sorban alakultak a sikeresebbnél sikeresebb zsidó tőkén épült gyárak, amelyek nélkül mellesleg ma még annyi és olyan ipar sem lenne Magyarországon, mint amilyen. Az antiszemitizmus pedig mindaddig nem fog eltűnni, amíg lépten nyomon (akár negatívan, akár pozitívan) diszkriminálunk. Mert -és most egy pillanatra gondoljunk bele- a kisebbségek az állandó rasszistafób megnyilvánulásaikkal saját magukat diszkriminálják, és különítik el. A melegekkel sem lenne senkinek semmi baja, ha nem vonulnának fel, ilyetén módon kvázi megkülönböztetve magukat a többi embertől. De ettől máris beindul a csőcselék agya: "Menjünk már ki, és vágjunk hozzá a buzikhoz egy-két törött sörösüveget!" Aki ezt a reakciót nem látja előre, az vagy teljesen naiv, vagy teljesen vak. Ha pedig mindenütt antiszemitizmust sejtünk, akkor ott fel is fog bukkani.

 Egyszerűbb lenne talán a sok megkülönböztető elnevezés helyett egyszerűen annyit mondani: a másik ember.

312 komment

Címkék: magyarország hungarista szánalom balhé&buli

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarugar.blog.hu/api/trackback/id/tr99526984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gejza 2008.06.18. 19:31:38

remélem ezt a hungaritsa náci indexet meg blogjait leszedetik végre a világhálóról mert undorító ami itt folyik

RIO 2008.06.18. 19:32:20

és még tovább: a diaszpórában létezésből következik a bezárkózás, a csontmerev hagyományőrzésből pedig a deviáns kirekesztés. jó példa erre a zsidóság EGY RÉSZE (nem általánosít!!!) és a turulos-kócsagtollas magyarok EGY RÉSZE. szvsz érzed, melyik része.

snakekiller23 2008.06.18. 19:32:23

gejza 2008.06.18. 19:17:51

Ember én érveltem, te meg építed itt a légvárakat.

Nem cigányokról beszélek elsősorban, nekem pl. személy szerint többségében nem cigány (olyan sztereotípikus egy se volt közöttük) osztályban volt nagyon rossz. Hátrányos helyzet, rossz szocializáció nem bőrszín kérdése. Bizony, aki a putriból, lepukkant lakótelepről érkezik, tartósan munkanélküli, alulszocializált, "lumpenproletár" családból; az nagy valószínűséggel le van maradva a középosztálybeli gyerekektől minden tekintetben, minden akarat ellenére is; ezért nem lehet _a jelenlegi tanítási metódus mellett_ ilyen formában egyenlősdit játszani. Felzárkóztatás után felőlem szabad a gazda, járjanak egy osztályba a borsodi cigányok és a Zwack csemeték.

Ha én rasszista vagyok, te meg valami provokátor a kurucinfóról/bombagyárról, hogy felhergeld a jónépet a létező legostobább érvekkel.

boblaci 2008.06.18. 19:33:10

"A náci fajelméletet pedig szintén bizonyos zsidó körökben érhető leginkább tetten napjainkban, hol burkoltan, hol nyíltan hirdetve a zsidó felsőbbrendűséget, itt ebben a blogban is... "
Nem!
Csak az ész diadalát, a butaság felett!

Siona 2008.06.18. 19:33:24

hello,

egy kis plusz info:
a Scheiberbe jarnak ciganyok, meg mas keruleti lakosok, mivel keruleti iskola, igy felveszi a jelentkezoket. A Lauderba minden olyan gyerek jar, akinek apu Budan meg tudja fizetni a tandijat, igy a kereszteny zoldseges kisfiatol kezdve barki.

Mas: a zsinagogak imaidioben vannak nyitva es barki csatlakozhat ahhoz, igy jar pl. a nagyfuviba sokszor el egy kereszteny anyuka, ket kicsi gyerkevel egyetemben (nem zsido szarmazasu), de johet barki imadkozni, barmelyikbe, ingyen (unnepekkor meg kimondottan tilos penzt vinni zsinagogaba vagy barmit). Orthodox zsinagogaba is be lehet menni, hulyeseg, hogy nem. Termeszetesen, ott feltunobb, ha vki nem tudja, mitevo legyen, de nem zavarjak ki (unnepen aze ne legyen nala mobil vagy kapcsolja ki).

Az meg termeszetes, hogy fizetett vetitesre nem engednek be masokat csak a meghivottakat.

Amugy az antiszemitizmus okairol ajanlanek figyelembe egy remek konyvet: Bibo Istvan: a modern antiszemitizmus Mo.-n 1944 utan. Ez igen remek munka.

Aki nem erti, mi tortent Magyarorszagon az elmult 200 evben (lasd nemesek es toke, Mo. politikai es gazdasagi szerepenek csokkenese), az ne itt varjon a kerdeseire valaszt, de tegye meg (ez a minimum sztem egy hazajat szereto embertol), hogy maga utanaolvas, tobb, nivos tortenelmi munkaban (elektronikus vagy Szabo Ervin konyvtar rulez!).

Aki viszont csak kotozkodni szeretne erdeklodes helyett, tehat tokmindegy mi a valasz a kerdeseire, az termeszetesen folytassa tovabbra is nyugodtan, senki mulattsagat en elrontani nem akarom.

Udv

Ajtony 2008.06.18. 19:38:00

Sziasztok!
Ebbe aztán el lehet fáradni. Jól elminősítgetni egymást - ki a zsidó, a mélymagyar, cigány, tót, stb. Azt már senki se veszi észre, hogy némi kutakodás után közép-európai "tur-mix" ból készültünk.

El kéne már felejteni ezt a hülyeséget, a feszültség szításából frankón megélő f*szkalapokkal együtt. Egyszerűen elég már abból, hogy bárki, bármit mond, azt a másik fél a saját szájíze szerint értelmez. Erre aztán előugrik a politikai tőkét gyűjtögető, éppen többszörösen, és bizonyítottan tehetségtelen virtigli boss, és antifasisztaként megvéd bennünket.

Inkább azzal védene, hogy jól irányít. Ha nem megy, akkor meg odébb áll. A valódi jóléti államokban nem léteznek ezek a problémák. Ahol sok a szegény, ott lehet valamilyen (nép)csoportot bűnbakká tenni.

Üdv

RIO 2008.06.18. 19:38:27

na most meg Siona rulz.
efhábé kötözködik, tancsinéni, azt akarja kiprovokálni, hogy aszongyam hogy utálom azsidókat, pedig eskü hogy nem!
"peremfeltételekkel" vazze. ha a perem a szélsőségesen hülyéket jelenti, akkor igen, peremfeltételekkel, faszom.

efhábé 2008.06.18. 19:42:09

RIO, miért lenne anakronisztikus? Mégis kommunikálhatunk, ha van értelmes témánk :)
Sejtem, miért gondolod, hogy anakronisztikus. A keresztény felfogást ismered és abból indulsz ki. A keresztény felfogás szerint csak az üdvözülhet, aki elfogadja Jézust és magára veszi a keresztség szentségét. Hogy mindenki üdvözülhessen, meg kell téríteni az embereket, meg kell velük ismertetni Jézust.
A zsidó vallás nem üdvözülésről beszél, hanem eljövendő világról, amiben vkinek lésze resz. De tekintsük egyenlőnek a kettőt. A zsidó vallás szerint ahhoz, hogy valakinek része lehessen az eljövendő világban (a továbbiakban üdvözülhessen), be kell tartania az isteni parancsolatokat, amik Mózes 5 könyvében szerepelnek, ha zsidó az illető. Ha betartja őket, üdvözül, nem tartja be, nem üdvözül. És itt jön a csavar, ugyanis a zsidó vallás szerint aki nem zsidó, annak nem kell betartania ezeket a törvényeket ahhoz, hogy üdvözülhessen. Van néhány szabály, amit be kell tartania, de nem az összeset. Ezeket úgy hívják, a noahiták 7 törvénye.
1. Ne imádj bálványokat
2. Ne gyilkolj
3. Ne lopj
4. Ne paráználkodj (vérfertőzésre vonatkozik elsősorban)
5. Blaszfémia tilalma (Isten nevét hiába szádra...)
6. Állatokkal való kegyetlenkedés tilalma (tilos élő állat húsából enni)
7. Bíróságokat kell felállítani, hogy a törvények szerint éljenek az emberek

Ennyi az elvárás zsidó szemszögből ahhoz, hogy valaki üdvözülhessen. A monoteista vallások ezeket bőven túlteljesítik, úgyhogy nekik már ott a jegy a kezükben az üdvözüléshez a zsidó vallás szerint.
Ha viszont lehet úgy is üdvözülni, hogy valaki nem zsidó, akkor nincs veszélyben a lelkiüdve attól, hogy nem veszi fel a zsidó vallást, tehát nem kell téríteni sem. Ez az ok és nincs benne semmi anakronisztikus.

gejza 2008.06.18. 19:43:06

snakekiller te vagy nem olvastad el mit írtam, vagy simán kötekedni akarsz, mert más a véleményem mint az átlag turulosmélymagyarnak. felsőbbrendűséged tudatában ordíod, h a romák nem tudnak viselkedni és akkor még rám fogod, h kuruttyinfós avgyok.ezekután azt is eltudom képzelni, h náci egyenruhában pózolsz a tükör előtt.

states 2008.06.18. 19:43:23

boblaci
Hagyjuk a dajkamesét, a zsidó rasszizmus pont olyan visszataszító, mint a náci volt, egy tőröl fakadnak, a németek szerint ők volta a felsőbbrendű faj, a zsidók szerint pedig ők a kiválasztott nép, meg az egyéb babla a bibliai Izraelről és a 6000 éves múltról...

efhábé 2008.06.18. 19:43:56

Ja, és RIO, bocs, ha rossz céltáblára lőttem, de a luzsénszky-féle talmudferdítés miatt eléggé harapós tudok lenni, te meg annak helyeseltél első hsz-edben.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.18. 19:48:35

states

Bazmeg te átlagot vontál a zsidókból, hogy kijelented, hogy cakkumpakk felsőbbrendűnek tartják magukat nálad?!

Jézus de kiakaszt a primitivség...

RIO 2008.06.18. 19:49:10

gejza, nem hiszem hogy te nem kurucos vagy :D
efhábé, nem a zsidó vallás (meg a nemtérítés) az anakronisztikus. hanem a (nem a teljes zsidóság) zárkózottsága. ezzel együtt a zárkózott, konzervatív közösségek híve vagyok.

boblaci 2008.06.18. 19:50:07

"Hagyjuk a dajkamesét, a zsidó rasszizmus pont olyan visszataszító, mint a náci volt, egy tőröl fakadnak"
Hahh!
Ekkora hazugságot csak Goebbels lenne képes kitalálni!
Szerintem csak cukkolod a "népet"!
Nem lehetsz ennyire aljas!

efhábé 2008.06.18. 19:50:17

states, a zsidók szerint ők választott nép, nem kiválasztott. A választottság pedig azt jelenti, hogy Isten a zsidókat választotta arra, hogy megtartsák a törvényeit. Héberül nem is kiválasztottat jelent a kifejezés, hanem sokkal inkább elkülönítettet, elkülönített nép, akire más szabályok vonatkoznak, mint a nem zsidókra, lásd fentebb az üdvözülés kapcsán írtakat. Héberül a kiválasztott nép ám nivchar lenne, de a választott nép úgy hangzik, ám szgulá.
6000 éves múlt nem is lehet, hiszen a zsidó időszámítás szerint is 5768-at írunk, azt meg elvileg a világ teremtésétől számítják. A világ teremtése és Ábrahám színre lépése között is eltelt azért pár év, úgyhogy sehogy sem jön ki a 6000 éves múlt :) Úgy kb. 3000-3500 éves múltról van szó, az meg messze nem kiugró, ilyen történelme sok népnek van.

efhábé 2008.06.18. 19:52:48

RIO, hát az meg pláne nem, mitől lenne anakronisztikus? Mivel nem térítő vallás, ezért nem kell nyitottnak lennie, ergo nyugodtan lehet zárkózott, márcsak azért is, mert azért egy vallásos zsidót a szokásai, törvényei eléggé elzárnak a külvilágtól (csak vedd a kóserság szabályait példaként. Nem ehet akárhol akármit, ergo nem mehet akárhová vendégségbe sem). Nem véletlenül használja már a biblia is az elkülönített nép kifejezést.

huncros 2008.06.18. 19:53:07

efhábé: hadd kötekedjek: mondj néhányat!

hoppáré 2008.06.18. 19:54:31

A gyűlöletet gyakran azt tartja életben, hogy megpróbálják elfolytani.

efhábé 2008.06.18. 19:54:53

huncros, néhány mit?

rettegettegérfog 2008.06.18. 19:54:58

Tökre izgalmas ez a blog!
Nagyon markánsan körvonalazódnak az indulatoktól túlfűtött-alulinformált jobb oldali nézetek és a liberális kötődésű ezáltal magát sértett félnek tekintő zsidómajmolók csoportja. Őszintén!

Szerintetek mi a francért jelennek meg ilyen postok az indexen? Nem lobog még eléggé a tűz, kell egy kis olaj rá. Magyarországon nem antiszemitizmus van hanem kétségbeesett elszegényedő tömegek, akik minden bajukra egy egyszerű kézzelfogható magyarázatot keresnek. Akinek a cigányok keserítik meg a mindennapjait őket fogja okolni, akinek a zsidók vélt vagy valós disznóságai az a zsidókra lesz bepöccenve, aki meg hányni tudna a mélymagyar árpádsávos turulkalitkától az meg a jobb oldalt köpködi.

Butuska kérdés, de talán jogos... KINEK JÓ MINDEZ? Mi zajlik már évek óta ebben az országban? Hova tűntek a valódi demokratikus értékrendek? Megmondom. Lassan 20 éve alkotmányos diktatúrában élünk, a politikai elit egyetlen korlátozó tényezőtől tart csak, ami szerencsére megosztott és különböző ideológiák mentén acsarkodik egymásra. Bezony, ott a pont. Nincs civil kontroll, nincs társadalmi párbeszéd, nincs elszámolási kötelezettség. Viszont van cigányozás, van zsidózás, és ha valaki nem figyel eléggé megkapja az antiszemita-nacionalista bélyeget a homlokára. Oszd meg és uralkodj...

BIRKÁK!!!

efhábé 2008.06.18. 19:55:44

Ja, néhány népet :)
Hát pl. mindjárt kezdetnek itt vannak az arabok

boblaci 2008.06.18. 19:56:59

hoppáré:
"A gyűlöletet gyakran azt tartja életben, hogy megpróbálják elfolytani. "
És ha szabad folyást engedünk neki, akkor megszűnik?

efhábé 2008.06.18. 19:57:35

az indián kultúrák, az ausztrál abók, a görögök, van bőven

boblaci 2008.06.18. 20:00:49

efhábé:
"Hát pl. mindjárt kezdetnek itt vannak az arabok "
Nem jó példa!

Dr House 2008.06.18. 20:04:27

rettegettegérfog 2008.06.18. 19:54:58

Szerintem azért van ez a blog, h te is leírd a véleményedet amivel szinte teljesmértékben egyetértek. Szerintem inkább itt röpködjenek a vélemények, érvek és ellenérvek persze a megfelelő hangnemben. Hiszen mindennek az alapja a komunikáció, persze a megfelelő hangnemben.

RIO 2008.06.18. 20:04:43

boblaci ---> nem, akkor szűnik meg, ha a kiváltó okokat megszüntetjük. (aki itten most már kipróbált módszerekre gyanakszik, annak rossz rugóra jár az agya. NEM a zsidók és cigányok mexüntetésére gondolok. ismerlek ám titeket, rám basznátok a nácit rögvest ha nem körülményeskednék ennyit!!!)

Dr House 2008.06.18. 20:05:41

volt pár szóismétlés...

states 2008.06.18. 20:07:32

efhábé
Én Landeszmannt azért becsülöm, mert kimondta azt, amit gondolt a zsidó felsőbbrendűségről, és nem körített ilyen magyarázatokat, mint te, aki szintén ugyanazt hirdeti, hiszi mint Landeszmann, csak némi csűrés-csavarással...

boblaci 2008.06.18. 20:07:33

RIO:
"ha a kiváltó okokat megszüntetjük."
És melyek azok a "kiváltó okok"?

gejza 2008.06.18. 20:09:47

hihetetlen, h ha az ember egy kicsit is az értékekre, akár a cigányság értékeire próbálja felhívni a figyelmet nagyon erős ellenkezésbe, elutasításba, rágalmazásba ütközik. itt a magyarok gyűlölnek mindenkit akinek más a kultúrája, máshogy éli meg mindennapjait. más országokban toleránsak az emberek szeretik, ápolják kisebbségeiket azoknak kultúráját. itt viszont minden lopásért, bűnért a romákat teszik felelőssé akik szegénységük, elnyomottságuk ellenére próbálnak tenni is vlamit, h úgy éljenek mint minden normális ember ebben az országban. de amíg itt rasszisták tömegei hömpölyöghetnek az utcákon, cigánycsaládokat verhetnek agyon, egy kifli ellopásáért meghurcolják őket addig ez az ország nem lesz méltó , h európához tartozzon

RIO 2008.06.18. 20:10:38

boblaci, ez most tök általános volt, nem zsidó-dolgora írtam. de általában a tüdőrákosnak se a köhögésére írnak fel szirupot.

boblaci 2008.06.18. 20:11:07

states:
Hááát, ha komolyan belegondolunk, van benne némi igazság.
Ez akkor is így van, ha nehány "jóembernek" nem tetszik!

nolan 2008.06.18. 20:12:34

efhábé 2008.06.18. 19:50:17 states, a zsidók szerint ők választott nép, nem kiválasztott. A választottság pedig azt jelenti, hogy Isten a zsidókat választotta arra, hogy megtartsák a törvényeit. Héberül nem is kiválasztottat jelent a kifejezés, hanem sokkal inkább elkülönítettet, elkülönített nép, akire más szabályok vonatkoznak, mint a nem zsidókra, lásd fentebb az üdvözülés kapcsán írtakat. Héberül a kiválasztott nép ám nivchar lenne, de a választott nép úgy hangzik, ám szgulá. 6000 éves múlt nem is lehet, hiszen a zsidó időszámítás szerint is 5768-at írunk, azt meg elvileg a világ teremtésétől számítják. A világ teremtése és Ábrahám színre lépése között is eltelt azért pár év, úgyhogy sehogy sem jön ki a 6000 éves múlt :) Úgy kb. 3000-3500 éves múltról van szó, az meg messze nem kiugró, ilyen történelme sok népnek van. Kedves efhábé, válaszolnál? zsidó: faj vagy vallás?

RIO 2008.06.18. 20:12:56

na, viszont ezt a gejzagyereket kapja már le valaki innen.
"itt a magyarok gyűlölnek mindenkit akinek más a kultúrája".
akkor most te nem magyar vagy, HANEM zsidó? vagy mi a fasz?

RIO 2008.06.18. 20:14:19

hopp, két vonalon, de ugyanoda jutottunk: nolan. bár szvsz ez nem kérdés. sem egyik, sem másik. MÉM.

nolan 2008.06.18. 20:14:46

Kedves efhábé, válaszolnál? zsidó: faj vagy vallás?

boblaci 2008.06.18. 20:15:15

"zsidó: faj vagy vallás?"
Ószövetség!
Egyértelmű!
Vallás!
Bocs.

nolan 2008.06.18. 20:17:31

boblaci te nem vagy efhábé. 1-0 a vallás számára?

boblaci 2008.06.18. 20:18:46

Ezért írtam, hogy bocs. :-)

olan 2008.06.18. 20:22:00

várom válaszod efhébé. vagy inkánn belügyes? ani ve ata neshane et olam

states 2008.06.18. 20:22:03

boblaci
Ma a magyar zsidó értelmiség egy jó része rasszista, hol nyíltan, hol burkoltan hírdeti a zsidó entellektüel, a zsidó kultúra felsőbbrendűségét a magyarral szemben, nemcsak egy Landeszmann volt, van ebben az országban, hanem sok. Lehetne itt idézni Kertésztől Konrádig. Azutóbbitól ime egy kis kóstoló: „A zsidók… kitüntetett szerepet vállaltak a világ kommunikációs összekapcsolásában, a hírközlésben, a kereskedelemben, az intellektuális dialógusban, a Föld és a rajta élők világgá változtatásában… Ez az egyetlen világnép, és ebből fakad a rendeltetése is… A zsidók nem lesznek utcaseprők, mert a sok évezred alatt felhalmozódott intellektuális tőke tovább öröklődik az utódokra. Az érzékenységet, az alkatot és valószínűleg az intelligenciánk természetét is összeadjuk abban a génkoktélban, amik a gyermekeink.”
Konrád György

A náci körzők és vonalzók helyett Konrádnak lombikja van, ahol kevergeti a zsidó génkoktélt. Az ember tényleg nem tudja, sírjon vagy nevessen. És mindez a zsidó értelmiség egyik idoljától vett idézet, és nem valami futóbolondtól...

gejza 2008.06.18. 20:22:38

globálliberális kisebbségjogi világfi vagyok akinek elege van már,a cigányság elnyomásából, az árpásdsávból, turulmadárból és az egyre növekvő rasszizmusból. Megálljt kell parancsolni a náciknak amíg nem késő!

snakekiller23 2008.06.18. 20:22:55

gejza 2008.06.18. 19:43:06

Náci egyenruhában pózolok. :DDDDDDDDDDDDDD Zsidózni már lezsidóztak, de ez... fáj a hasam a röhögéstől. :D

NEM a roma származású emberek nem tudnak viselkedni en bloc, per definitionem. Ilyet sohasem írtam. Azt írtam, hogy akiket érintene a deszegregáció, (nagy részük valóban roma) azok jórészt oly módon szocializálódtak (társadalmi helyzetükből kifolyólag), hogy viselkedésük, kultúrájuk, értékrendjük és műveltségük gyökeresen eltér a társadalom többségétől. Egy putriban, ahol majdhogynem ősközösségi állapotok uralkodnak, vagy egy bűnözéssel és munkanélküliséggel fokozottan sújtott lakótelepen, lecsúszott lumpenproletárcsalád sarjaként értelemszerű, hogy más viselkedésmintákat szív magába a gyerek, mint a többségi társadalom tagjai. Ez a lényeg, a bőrszín és egyebek csak a rasszisták számára fontosak, én meg az nem vagyok.

boblaci 2008.06.18. 20:28:10

states:
Igazad van!
Hülye mindenhol van, s hülyeséget, néha még a zsenik is szoktak beszélni, cselekedni.
Rengeteg példa van rá kis hazánk történelmében is!
Továbbá:"A zsidók nem lesznek utcaseprők, mert a sok évezred alatt felhalmozódott intellektuális tőke tovább öröklődik az utódokra."
Ez is egy nagy marhaság, hisz elég csak kitekinteni a világba, hogy már Izraelt ne is említsem.

gejza 2008.06.18. 20:29:19

"akiket érintene a deszegregáció, (nagy részük valóban roma)" látom nem általánosítasz "egy putriban"
tehát nem nem vagy raszista. aha.értem. szted ha valki roma akkor putriban él?

ellenseg 2008.06.18. 20:31:03

boblaci ---- ha a felhalmazott intellektiuális tőke öröklődik a gének által, akkor a hülyeség is. mi már csak hülye primitiv goyok lehetünk, akit okítani kell, nehogy raszisták legyenek. terelni kell minket mint a marhákat. csak az a kérdés, ha egy rassz a zsidóság, akkor mi a pöcs történt etiópiában?

RIO 2008.06.18. 20:32:59

ne haragudj, gajza, de a turulmadár és árpásáv nem náci. a dávidcsillag alatt is követtek el rémtetteket, csak kérdezd meg az arabokat a közelkeleten, mégsem üvöltök, hogy tiltsák be.

nolan 2008.06.18. 20:33:45

efhábé---most a talmudot konzultálod, hogy faj vagy vallás a zsidóság, vagy a moszadot hívod? eddig nagyon aktív voltál? megölt egy palesztin szabadságharcos vagy épp élvezkezd a legújabb palestine snuff filmen?

boblaci 2008.06.18. 20:34:07

ellenseg:
"ha egy rassz a zsidóság, akkor mi a pöcs történt etiópiában?"
Már mondtam!
Ószövetség!
Nem rassz a zsidóság, hanem vallás!

RIO 2008.06.18. 20:36:17

ha valaki putriban él, nagyobb eséllyel roma, mint nemroma. nem-e?

gejza 2008.06.18. 20:37:00

magyar világfi vagyok nem zsidó.
csak az abaj, hogy aki tuulmadarat meg árpádsávot hord az nem szereti a romákat, pedig a romák nélkül most mit csinálnál? lenne pl. világhírű mgayar cigánymuzsika? és még sorolhatnám...

boblaci 2008.06.18. 20:39:15

nolan:
"palesztin szabadságharcos"
Ugye ezt magad sem gondoltad komolyan?
Ezen az alapon akkor Beszlanban is szabadságharcosok gyilkoltak.
Vagy nem?

RIO 2008.06.18. 20:41:44

boblaci ---> akkor miért lehet 10ből 9 zsidót felismerni arcról? tényleg nem a rosszindulat beszél belőlem, csak kérdem. ez nekem vértagadásnak tűnik. 10ből 9 franciát is megismerek, ugyanígy hawaii-t, északamerikai őslakost (roma, vazze, indiánt), sőt legtöbbször még a kínait a koreaitól is meg tudom különböztetni...

gejza 2008.06.18. 20:43:02

a romát természetesen zárójelben kell írni...

RIO 2008.06.18. 20:43:06

erm, boblaci meg nolan, ezt talán hagyjuk, kötődik, de egészen más téma. vitatkozhatunk ugyanígy az IRA-ról, az ETA-ról is. más téma, más nap, szvsz.

nolan 2008.06.18. 20:43:16

boblaci --- az egyik ember szabadságharcosa a másik terroristája. régi igazság. beszlánban szabadságharcosok voltak. ahogy castro mondta" history will absolve me"...biztos vagyok benne, hogy a beszláni mészárlásról is ki fog derülni, hogy volt köze az orosz titkosszolgálatnak hozzá, mégpedig nagyobb részben mint gondoljuk, mint a színházi afairnál....mellsleg oroszországot mor rég fel kellett volna...örüljünk, hogy mások hajlandóak helyettüni is...

RIO 2008.06.18. 20:45:26

gejza, természetesen. ha van tisztességes, becsületes neve egy népcsoportnak, miért használjak politikai jelszót?

boblaci 2008.06.18. 20:46:23

RIO:
Hülyeséget beszélsz!
Menj el Izraelbe, és magad is látni fogod: Nem lehet megkülönböztetni az arabokat a zsidóktól, csak legtöbbször az öltözetük alapján!
Teljesen másképp néz ki az ottani születésü, gyökerü zsidó, mint pl. a kelet európai származásu!
Természetesen ez azonos öltözékre vonatkoztatva igaz.

RIO 2008.06.18. 20:46:59

talán nem teljesen jó a példa, de a zsidókat se levitáknak nevezzük. a zsidók se magukat.

gejza 2008.06.18. 20:47:38

rasszista ember vagy.

ellenség 2008.06.18. 20:49:19

rio---bocsánat de hogyan lehet felismerni a zsidókat? kérem segítsen, hadd tudjam én is?

RIO 2008.06.18. 20:50:07

nem beszélek hülyeségeket, de ebben igazad van. az afgánoktól és irániaktól-irakiaktól nehéz megkülönböztetni őket (meg minek is, nemdebár?), de azért egy libanonival talán ritkábban keverik össze...
és még valami: ha vallás és nem faj, akkor minek saját ország? egyáltalán mire fel? az újbóli lenácizásom helyett szorítkozzunk arra, hogy a kérdés logikusan követzkezik a logikádból....

ellenség 2008.06.18. 20:52:03

rio---hogyan lehet a zsidót felismerni, kérem oszd meg velem tapasztalati tudásod! ország azért jár nekik, mert sokat szenvedtek, auswitz meg ilyenek.

RIO 2008.06.18. 20:52:20

gejza, ezt mind hozzámfűzted? és nem, rasszista sem, meg toleráns sem.

boblaci 2008.06.18. 20:53:51

"biztos vagyok benne, hogy a beszláni mészárlásról is ki fog derülni, hogy volt köze az orosz titkosszolgálatnak hozzá, mégpedig nagyobb részben mint gondoljuk, mint a színházi afairnál.."
Persze.
Mint ahogy a holokauszt is a zsidó ármány része/következménye. Nem?
Elvakult ostoba "emberekkel" nem, hogy vitatkozni, de még beszélgetni sem érdemes! :-((

gejza 2008.06.18. 20:54:24

sajnos mennem kell, felszólitom az antinácikat, hogy segítsenek megállítnai a náci burjánzást, amíg nem késő!

nolan 2008.06.18. 20:56:49

boblaci---persze, sztalin nem kötött paktumot hitlerrel, ezt 1990ig mindeki így tudta. ocsmányság és primitivségre vall mindenbe belehozni az auswitzet. ilyen alapon nem érdemes beszélgetni. ha mindenre az az induklás, hogy perszer mert az auswicc is kamu, mi, akkor hagyjuk.

RIO 2008.06.18. 20:58:45

ellenseg ---> belekérdeztél a tutiba. én megérzés alapján. nem szimpatikus-nem szimpatikus, pusztán intuíció, vagy olyasmi. és nem A zsidót, a zsidó, török, kun, sváb jellegzetességeket. (most így hirtelen magyaréknál ennyi jutott eszembe.)
és igen, azér váratott magára ennyit a komment, mert megpróbáltam tudományos támaszt találni ;)

nolan 2008.06.18. 20:59:16

boblaci---ausviccnek rendületlenül légy híve! 1 mmt se engedj! öld a paleztin rémet! UI: én nem voltam ott ausviccbe, nem tudom mi történt, nem is érdekel, de a lágerslágert az oroszok is szerették, akik ugyebár ártatlan bárányok...szegényeket ártatlanul megtámadták beszlánban, ők semmit sem tettek, nem öltek soha senkit.

RIO 2008.06.18. 21:01:30

termtud.akg.hu/okt/9/3/rassz.htm

nagyrasszok és rasszok. további kutakodással illusztrációt is találhatnánk.

RIO 2008.06.18. 21:02:43

OFF
ráadásul a koncentrációs tábort a spanyolok találták ki a 19.sz.-ban, és az angolok fejlesztették tökélyre a búr háborúban.
ON

boblaci 2008.06.18. 21:03:15

nolan:
"persze, sztalin nem kötött paktumot hitlerrel, ezt 1990ig mindeki így tudta."
Hááát akkor ez elég nagy baj, mert hiányoztál az alapiskolai történelem oktatásról. Ugyanis ott már tanították!
De ha nem voltál ott, akkor ugyebár...

gejza 2008.06.18. 21:04:48

a segélyt nem engedjük, h megvonják a becsületes roma emberektől és hogy utcasepréssel alázzák mg őket, és ha akicsik nem járnak iskolába akkor haljanak éhen??? ha nem hajlandók dolgozni az alig 60 ezres segélyért haljanak éhen? hát nem engedjük, h megcsinálják ezt a pofátlanságot segítsetek ti is!

RIO 2008.06.18. 21:06:07

gejza, a kurucinfóra kellene irnod. megörülne a sok birka, hogy lám, a "másik oldalon" is van aki ilyen sík ;)

nolan 2008.06.18. 21:08:52

boblaci---bocs, de egészen biztosan csak 1989 ben derült ki a paktum sztálin és hitler között, lsd wikipedia, és emlékszem, mert nem magyarországon éltem és az összes újság (time, ewsweek) cimplaján volt. hüjy és primitiv is vagy. link: en.wikipedia.org/wiki/Molotov-Ribbentrop_Pact info legalul, ha tudzs angolul

gejza 2008.06.18. 21:08:54

azért fogunk harcolni jövő héttől, h a segélyt megduplázzák, mert 55 ezer forintból nem lehet megélni és ha ezért kenyeret lopnak akkor meg súlyos éveket kapnak? nem engedhetjük meg összefogásra van szükség!

snakekiller23 2008.06.18. 21:09:26

gejza 2008.06.18. 20:29:19

Bevezetés a formális logikába:

Én ezt mondtam:

Érintené az erőszakolt deszegregáció (eleme A halmaznak) -> A halmaznak sok eleme olyan, hogy: szociálisan hátrányos helyzetű ÉS a többségtől eltérő módon szocializálódott

Szociálisan hátrányos helyzetű ÉS roma -> nagy valószínűséggel a fent említett közegekből származik

Amit te nekem tulajdonítasz az:

roma -> putriban lakik.

Ez két különböző állítás.

Szerinted főleg hol vannak hátrányos helyzetű romák? Persze nem mindannyian élnek putriban, vagy lakótelepen, de attól még a legtöbbjük számára realitás sajnos az. amit mondtam. Ez nem rasszizmus, semmi köze a bőrszínhez, genetikához; ez pusztán az elmúlt évszázadok, évtízedek gazdasági, társadalmi folymatainak következménye: a társadalom többségétől évszázadokig általában elkülönülő romák integrációja a rendszerváltással félúton megrekedt és jó részük lumpenproletári sorba süllyedt, ennek eredménye a falvakban látható putrik, cigánynegyedek és a városi lakótelepek roma lakosainak nyomora és a szegénységet, a többségi morállal összeegyeztethetetlen értékrendet újra-újratermelő környezet.

Oktatási és szociális politikát nem lehet néhány ritka kivételből kiindulva kialakítani.

NEM a barna bőrű diákokat kell elkülöníteni a a nem barna bőrüektől. Az rasszizmus volna, valóban. Azt állítom, hogy az esélyegyenlőség jelszavával nem szabad "hátrányos helyzetű" gyerekekkel "alanyi jogon" telenyomni az úgymond elit iskolákat, mondván a teljesítménybeli különbségek társadalmi helyzet által determináltak, ezért az alapján nem szabad szűrni a jelentkezőket.

Aki jó képességű, szorgalmas, azt nem szabad származása folytán elutasítani, ezzel _teljes mértékben egyetértek_.
A hátrányos helyzetűek, romák felzárkóztatására azonban per definitionem nem alkalmasak az elit/átlagosnál jobb iskolák (hányadszor írom le ezt?), erre személyre szabott, speciális intézmények alkalmasak, VAGY egy _teljesen átszervezett_ iskolarendszer.

nolan 2008.06.18. 21:10:50

boblaci---persze a moszad iskolában, már lehet előbb tanították, lebuktál, de primitv állat, és ezt maximálisan kultúrálisan mondom, de ilyen hiányos ismeretekkel, nem kéne tollat ragadnod, nálad a gének zsákutcába kerültek. az én zsidó géneim győzedelmeskedtek feletted!

gejza 2008.06.18. 21:10:57

minden roma egyenlő, azonbelül is minden nő, gyerek, férfi, öreg, és öregtelen.

boblaci 2008.06.18. 21:12:01

RIO:
"ráadásul a koncentrációs tábort a spanyolok találták ki a 19.sz.-ban, és az angolok fejlesztették tökélyre a búr háborúban."
Ez így nem teljesen igaz, mert a tökélyt a német "precizitás" hozta létre.
Na ezt nem akarta elhinni Európa, és az USA, míg a saját szemükkel nem győződtek meg róla.
Na ekkor jött a borzalmas felismerés, hogy milyen állatot képes kihozni az emberből a gyűlölködő demagógia!

gejza 2008.06.18. 21:19:18

igen az öregtelen romák is egyenlők!

boblaci 2008.06.18. 21:19:19

nolan:
Wikipedia?
Hahaha. Röhöghetnékem van!
Oda még ilyen tudatlan is beszerkeszthet, mint amilyen Te vagy!!! :-)))
Na Isten veletek!
Még sokat kell olvasnotok/tanulnotok!
Különösen Neked, "nolan"!

nolan 2008.06.18. 21:23:09

boblaci---iszom majd minden szavadat, mert azt csak az igazság hagyhatja el, igaz forrás nélkül.. te mindent tudsz. a legjobb tulajdonságod azt, hogy ha tévedsz sohasem engedsz, mert e fehér az feket ha te mondod ugye! ő te mini JHVE, vezessd az én kis lelkemet, hogy tanulhassak a nagy mestertől-boblacitól. UI: nem csak a wikipedia, hanem a times, new york times, newsweek mind mind hazudnak, boblaci megírja a történelmet. jó vicc vagy ausvicc? mindegy!

nolan 2008.06.18. 21:24:53

bye bye te primitiv állat boblaci, tekerd még a génaidet, mert nem vagy te tiszta még

snakekiller23 2008.06.18. 21:26:55

gejza 2008.06.18. 21:10:57

Az érvelésed hasonlít az átkosbeli "felzárkóztató programokéra" aminek nevében munkás, meg zsellérgyerekeket küldtek rohamtempóban egyetemre, tettek meg gyárigazgatónak, stb. Aztán csodálkoztak, hogy a gyár csődbe megy, az élcsapat ifjú reménysége meg a túlvilágra mert nem bírta az elvárásokkal járó stresszt.

Egyenlőnek születünk, egyenlőek a jogaink, de nem vagyunk egyformák; egyformán alkalmasak bizonyos dolgokra. Nem ugyanúgy kell mindenkit tanítani pl.

boblaci 2008.06.18. 21:28:45

nolan:
Ja, hogy Te nem magyar történelmet tanultál?
Hát miért nem ezzel kezdted, Te "igazmagyar"??? :D:D
De most már tényleg itthagylak azzal: Pótold hiányos tudásod a magyar töriből, Te, "igazhitü szittyamagyar"! :-)))

gejza 2008.06.18. 21:35:10

snakekiller igazad van, úriember módjára érveltél, de bevallom nem gondoltam annyira komolyan a baromságokat ne haragudj ;)

snakekiller23 2008.06.18. 21:36:19

gejza 2008.06.18. 21:35:10

Tudtamtudtamtudtam. :DDD

Mandarin 2008.06.18. 22:28:46

Shalom mindenkinek :)
Gondolom most borzolom itt a kedélyeket ezzel a köszönéssel... :P De sebaj. Csak gondoltam, hozzászólok a témához, tekintve hogy Lauderes diák volnék. Szóval. Vicces volt Dr House [jaj Istenem, a kedvenc sorozatszereplőmet miért kell ilyenekbe belerángatni?!] kommentjét olvasni, miszerint a zsidó iskolákba, zsinagógákba, stb nem teheti be lábát más felekezet 'gyermeke'. Jómagam megkeresztelt katolikus vagyok, mégis a Lauderbe járok, megtanultam alapalapalapfokon héberül, egészen értem a judaisztikát, és minden pénteken ott állok a suliban rendezett 'szombat-fogadáson'. Ha cigány iskola lenne, akkor is ezt tennék, vagy néger, vagy kínai, vagy jó ég tudja mi.. Mert szerintem - már elnézést- rohadtul mindegy hogy az ember kinek minek az istenét imádja, illetve hogy karácsonyt vagy hanukát ünnepel, mert nem az a fontos. Hanem az, hogy:
- becsületes-e az illető
- intelligens-e
- segítőkész-e,
stb.
Mit szólna egy antiszemita ember, ha autóbalesetet szenvedne, és egy zsidó azért nem állna meg segíteni, mert az illetőnek a visszapillantóján ott fityeg egy feszület? Badarság. Meg kéne már tanulni elfogadni másokat.

Mandarin 2008.06.18. 22:29:53

javítok: akkor is ezt tenném

efhábé 2008.06.19. 09:32:03

"states 2008.06.18. 20:07:32"

fogalmam sincs, miből szűrted ezt le, de talán vitasd meg ezt a protestáns magyar feleségemmel, jó?

efhábé 2008.06.19. 09:43:26

"nolan 2008.06.18. 20:12:34"

Kedves nolan, nem kell ám hisztizni, nem mindenki éli az életét a neten napi 24 órában. Egyébként pedig szívesen válaszolok, fajnak semmiképpen sem külön faj, mert a homo sapiens sapiens egy faj. Ha azt kérdeznéd, hogy nép-e vagy vallás, akkor azt mondanám, mindkettő. Tudom, ezt nehéz megérteni ma, mert amikor népről beszélünk, egyértelműen genetikai alapon tesszük azt, míg ha vallásról, akkor pedig a nagy térítő vallások okán generikus fogalmakban gondolkodunk. A zsidó önmeghatározás viszont ezeknél régebbi, onnan származik, amikor még a kettő nem vált el egymástól. Teljesen természetes volt, hogy a görögök saját istenei az Olümposzon laknak, természetes volt, hogy az egyiptomi istenek Egyiptomban laknak, természetes volt, hogy a jebuzeusoknak saját istene van, de akár emlegethetjük a magyar törzsek saját vallását is. Egy nép, egy vallás. Ráadásul akkoriban még a nép fogalmát sem feltétlenül vérségi alapon határozták meg. A zsidó vallás pl. azt mondja, hogy aki betér (felveszi a zsidó vallást), az zsidóvá válik, ugyanúgy a zsidó nép része lesz, mint az, aki Ábrahámig tudja visszavezetni a családfáját. Nem tudom, mennyire ismered a Bibliát, de épp erről a kérdésről szól Ruth könyve, aki azt mondja Noéminek, hogy " Mert ahová te mégy, odamegyek, ahol te megszállsz, ott szállok meg. Néped az én népem, és Istened az én Istenem." És ha elolvasod a teljes könyvet, az így zárul:

Elvette tehát Boáz Ruthot, és az a felesége lett. Bement az asszonyhoz, és az Úr megadta neki, hogy teherbe essen; és fiút szült.
4,14 Akkor ezt mondták az asszonyok Naominak: Áldott az Úr, aki nem hagyott most téged rokoni támasz nélkül! Legyen híres a neve Izráelben!
4,15 Legyen ő életed megújítója, és gondviselőd öreg korodban! Hiszen menyed szülte őt, aki szeret téged, és többet ér neked hét fiúnál.
4,16 Naomi pedig fogta a gyermeket, ölébe vette, és dajkálgatta.
4,17 A szomszédasszonyok nevet adtak neki, és azt mondták: Fia született Naominak! És elnevezték őt Óbédnak. Ez volt Dávid apjának, Isainak az apja.

Dávid király zsidóságát meg nagyon szokták kétségbe vonni, ebből is látszik, hogy nem feltétlenül célravezető mai fogalmakat visszavetíteni a múltba és mai értelmében használni.
Nép és vallás is, hogy röviden válaszoljak a kérdésedre.

egynemfanatikus 2008.06.19. 10:37:23

Kicsit hosszú volt végigolvasni miután tegnap fél 7kor abbahagytam.
A kedves párommal beszélgettünk erről a blogról és a felvetett kérdésről és 2 dologra jutottunk.
1. A zsidókat utálják, mert jól kereskednek és jól bánnak a pénzzel. A barátnőm elmondta, aki mellesleg nem zsidó de ugyan úgy mint én szereti a kultúrájukat és sokat olvasott róluk, hogy annak idején alantas dolog volt pénzzel foglalkozni, ezért az egyiptomiak ezt lenézték. Mivel a zsidók rabszolgák voltak ezért csak ezzel foglalkozhattak és a kereskedelemmel. Tehát volt idejük rá, hogy gyakoroljanak és ha élni akartak akkor azt jól kellett csinálniuk.
2. a Bálint-házba senkinek a vallási hovatartozását nem firtatják. Én is többször voltam már ott hórázni is (zsidó tánc) és tudják, hogy nem vagyok zsidó és ők győztek meg róla, hogy próbáljam ki. Ki próbáltam, mert nem veszíthettem semmit, sőt nyertem is barátokat. Mert ott is a közösség, az összetartozás számít. Néhány öreggel is leültem kártyázni is és beszélgetni is. Érdekes volt hallgatni őket és mikor megmondtam, hogy nem sokat tudok a vallásról nem zavarta őket és bármit kérdeztem válaszoltak rá, nem rekesztettek ki.

Zsanpapa 2008.06.20. 15:09:27

Omg de megugrott a nézettség. Csak így tovább MagyarUgar. :)

J. 2008.06.26. 21:58:29

Nocsak, mintha törlődött volna a két hozzászólásom. A 309-es és a 310-es.
Nagyon húsbavágó volt mi? Azt hiszem elég jól megválaszoltam az álnaiv kérdésedre a választ.
Persze jogod van törölni, de te is tudod hogy igaz.
De nem rajtad fog múlni, ne aggódj.
süti beállítások módosítása